Jak się nie dać nabrać nieuczciwemu handlarzowi samochodow

16 listopada 2018 | AdminCFF

Jak się nie dać nabrać nieuczciwemu handlarzowi samochodów

Specyfika rynku samochodów używanych dla wielu postronnych osób, a także nabywców i pracujących w branży, od lat kojarzy się nie tyle z rzetelnością, co z oszustwami. Sztuczki handlarzy samochodów pozwalają nie tylko sprzedać auta zalegające na placach, ale też wyciągnąć za nie ceny znacznie powyżej ich wartości. Na szczęście przed wieloma działaniami można się ustrzec. I o tym właśnie będzie niniejszy poradnik, pokazujący, jak oszukują handlarze samochodowi.

Cofanie liczników to wciąż intratny biznes

Poza walorami zewnętrznymi, wyposażeniem, rocznikiem czy jednostką napędową, o cenie decyduje przede wszystkim stan licznika. Stan, który wcale nie oznacza realnego przebiegu, nawet mimo wprowadzenie ostatnimi czasy sankcji prawnych za tzw. korektę licznika (z karą pozbawienia wolności włącznie). W większości współczesnych aut cofanie licznika trwa kilkadziesiąt sekund, o ile tylko posiada się stosowne oprogramowanie. Nieuczciwy handlarz aut zadba o coś więcej, czyli książeczkę serwisową zgodną z deklarowanym przebiegiem. Podrobione wpisy serwisowe i pieczątki to następna plaga niebezpieczna nie tylko ze względu na cenę pojazdu, ale też na możliwość wystąpienia poważnej awarii. Nabywca przekonany o wymianie rozrządu czy interwale olejowym może w szybkim czasie być uboższy o tysiące złotych. Pieczątkę serwisu (polskiego czy zagranicznego) można dziś wyrobić bez konieczności rejestracji w stosownych urzędach.

Ryzyko kupna samochodu po kasacji całkowitej

Im nowszy model, tym naprawa jest bardziej intratna. Zdarza się, że nieuczciwy handlarz samochodów z premedytacją kupuje samochody na aukcjach towarzystw ubezpieczeniowych w Europie Zachodniej czy w USA i następnie zleca naprawę w zaprzyjaźnionym serwisie. Naprawa ta z pewnością odbiega od wytycznych producentów – stosuje się tańsze części zamienne; szpachla i zaślepki poduszek powietrznych to rzeczywistość. Nie jest czymś niezwykłym, kiedy z pozoru wyglądający jak nowy samochód został złożony z kilku innych. Rozwiązaniem pozwalającym na weryfikację konkretnego modelu jest sprawdzenie numeru VIN – jeśli handlarz ociąga się z tą informacją, szybko należy zrezygnować z zakupu. VIN bywa też podrabiany – wszelkie zabiegi lakiernicze w jego okolicy powinny więc wzbudzić czujność.

Zmniejszając ryzyko

Sztuczki i oszustwa handlarzy to niemal codzienność. Na szczęście wciąż można zminimalizować ryzyko zakupu samochodu niezgodnego z opisem. Nawet jeśli cena będzie wyższa o kilkanaście procent od średniej na rynku, podczas kilku lat eksploatacji będzie to opłacalne. Rzetelny handlarz aut nie jest wymarłym gatunkiem, czego przykładem są osoby współpracujące z Car for Friend. Firma ta wyspecjalizowała się w wyszukiwaniu i weryfikacji ofert w wielu krajach Europy. Ofert pochodzących od osób prywatnych czy działających przy punktach dilerskich komisów. I tam właśnie warto kupować używane samochody.

12 lipca 2021 | Anita Tądel

Niemieckie strony z autami – czyli gdzie szukać używanych samochodów z Niemiec?

Import samochodów od naszych zachodnich sąsiadów. Poznaj najpopularniejsze niemieckie strony z autami.

5 lipca 2021 | Anita Tądel

Czerwiec 2021 – sprowadzone na zamówienie

BMW 520, Corvette, Suzuki, Mitsubishi ASX, BMW Z4, VW Passat, VW Touran, Mercedes, Hyundai i30, Mitsubishi ASX, Ford Mondeo, Jaguar, Volvo V90 CrossCountry, Audi Q5, Honda Gold Wing, Suzuki Hayabusa, Dodge Challenger, Kia Carens, VW Passat, Skoda Superb, Chrysler Town and Country,

1 lipca 2021 | Anita Tądel

Import samochodu z USA – jak kupić auto ze Stanów Zjednoczonych tanio i bezpiecznie?

W 2020 roku sprowadzono do Polski 33 367 używanych aut z USA, czyli o 1,0% więcej niż w 2019 roku. Sprawdź jak najlepiej zorganizować import samochodu z USA