Przede wszystkim – nie jesteśmy komisem. Sprzedajemy auta w procesie on-line, czyli wybrany pojazd zobaczysz wtedy, kiedy będzie już gotowy dla Ciebie. Wcześniej wspólnie wybierzemy auto według Twoich preferencji . Pokażemy Ci jego opisy, zdjęcia, opinie rzeczoznawcy albo nasz krótki protokół.
Poza tym różnimy się także skalą działalności. Mamy zarejestrowaną legalną działalność w Niemczech, a nasi współpracownicy są również w Czechach i Szwecji. Naprawiamy także auta w Polsce dla naszych niemieckich Klientów. Dodatkowo sprzedajemy pojazdy także w Niemczech, co potwierdza rzetelność naszych ofert.
Nie ma czegoś takiego jak jedno cudowne źródło samochodów używanych! Kupujemy je od osób prywatnych, dilerów nowych samochodów, którzy przyjęli auta w rozliczeniu od swoich klientów. Kupujemy również z zamkniętych, profesjonalnych aukcji internetowych, dostępnych tylko dla uwiarygodnionych firm, takich jak nasza! Kupujemy również auta uszkodzone i naprawiamy je dla Was używając najlepszych części w wiarygodnych, zaufanych warsztatach.
Tak, z tego żyjemy! Zapraszamy. Znamy w sumie osiem języków europejskich i mamy „swoich ludzi” w różnych krajach. Zatem pytaj po prostu! Zapraszamy jeszcze raz! Koszty usług znajdziesz w zakładce CENNIK.
Tak, od tego mamy franczyzę! Nauczymy Cię i poprowadzimy za rączkę drogą do własnego biznesu w sektorze handlu używanymi autami. Nie zrobimy tego za darmo, ALE ZAPEWNIAM CIĘ, że nie stracisz pieniędzy kupując franczyzę ode mnie! ŻADEN INNY FRANCZYZODAWCA nie daje takiej pewności w Polsce! Zadzwoń, to Ci się może tylko opłacić! Chyba, że wolisz nadać słuchać Twoich znajomych, którzy w życiu nie sprzedali żadnego auta, ale wmawiają Ci, że to nie jest biznes dla Ciebie, że to ryzykowne, etc.. Pewnie nadal pracują na etat , prawda? a Tobie doradzają jak robić biznes , hmmm …
Generalnie to bzdura. Dobre auta są tam droższe niż u nas. Nasi Klienci wiedzą o tym, że za dobrej jakości auto używane trzeba zapłacić. Na nasz rynek trafiło wiele „kombinowanych” w różnych sposób pojazdów w celu maksymalizacji marży przez różnych kombinatorów właśnie. Normalni handlarze tacy, jak carforfriend.pl chętnie udostępnią Wam zawsze historię pojazdu czy inne ważne fakty na temat danego egzemplarza. Nie oczekujcie i nie wybierajcie jednak, że auta z zagranicy będą jednocześnie najtańsze i najlepsze. Nie jest też tak, że do Polski trafia sam złom. Po prostu w Niemczech czy Szwecji godzina pracy mechanika to około 70 Euro, stąd wiele napraw taniej zrobić u nas i stąd bierze się marża handlarzy często. Rynek w Polsce się zmienia i coraz więcej firm działa rzetelnie! Po prostu patrz gdzie i co kupujesz!
Tak, warto kupić auto w Niemczech, ale najlepiej zróbcie to z nami. Bo ryzyko jest też duże. Wielu osobom wydaje się, że jeśli znają kilka słów po niemiecku, to zrobią świetny interes jadąc samemu. To nie takie proste. Ale…. Auto w Niemczech są zazwyczaj nadal dużo lepiej wyposażone niż te same modele sprzedawane w Polsce Niemieckie drogi są dużo lepsze, więc nawet większy przebieg nie oznacza śmierci technicznej samochodu Niemieckie przeglądy techniczne są na serio, więc auta są naprawiane na bieżąco. To nie dotyczy zakupu auta, któremu się właśnie skończyło badanie techniczne i właściciel woli to auto sprzedać niż doprowadzić do stanu użyteczności
1. Własność Pojazdu
Po pierwsze, warto wiedzieć, że od 2005 roku nie ma już „Fahrzeugbrief” i „Fahrzeugschein”, ale w przypadku samochodów, które ostatnio zmieniały właściciela na terenie Niemiec przed październikiem 2005, te stare wersje są ważne zarówno w Niemczech jak i w Polsce. Na ich podstawie zarejestrujemy auto w Polsce.
Po 2005 roku obowiązują Zulassungsbescheiningung Teil I i Zulassungsbescheinigung Teil II. Różnica to mniej danych na temat byłych właścicieli pojazdów oraz ZGODNOŚĆ z europejskim formatem w innych krajach. Jeśli porównamy te niemieckie dokumenty z polskim dowodem rejestracyjnym to zauważymy, że w tych samych rubrykach są te same dane odnośnie auta. Zatem często nie trzeba niemieckich dokumentów rejestracyjnych tłumaczyć na polski. Tak więc potrzebujemy dwa niemieckie dokumenty, pamiętając, że w Niemczech nie jest konieczna umowa kupna auta, aby go zarejestrować na siebie. WŁAŚCICIELEM jest ten, kto ma w ręku obydwa dokumenty Teil 1 i Teil 2.
Motocykle do 125 cm3 będą często miały tylko ten mały dokument, Teil 1 oraz Świadectwo Homologacji. Wynika to z tego, że w Niemczech handel pojazdami jest dużo prostszy niż w Polsce. Tłumaczenia dokumentów będą potrzebne, gdy w niemieckich dowodach rejestrowych są dodatkowe wpisy, np. o felgach, kołach, zawieszeniu, etc.
2. Europejskość auta
Kolejnym ważnym dokumentem jest Świadectwo Homologacji, zwane w Niemczech z angielskiego COC lub po niemiecku Übereinstimmungsbescheinigung. Ten dokument pozwala zarejestrować auto w dowolnym kraju w Unii Europejskiej. Przyda się, jeśli kiedyś będziecie chcieli auto sprzedać do Niemiec, a to zdarza się coraz częściej. Również tego dokumentu nie trzeba tłumaczyć.
3. Badanie Techniczne
Niemieckie badania techniczne zachowują ważność w Polsce, jeśli są aktualne co najmniej ponad pół roku w Niemczech. Nie ma więc potrzeby wykonywania kolejnego badania technicznego w Polsce.
Nie dotyczy to tylko samochodów specjalnych, karetek, pojazdów strażackich itp. Badanie techniczne będzie również konieczne przy LPG, haku czy innych niestandardowych elementach. Badanie techniczne jest wpisane na dokumencie Zulassungsbescheinigung Teil 1 lub wydawane na osobnym dokumencie przez diagnostę Tüv, DEKRA lub innego.
4. Inne ważne
Kupując auto w Niemczech, nie bądźmy zaskoczeni pytaniem o to czy w ogóle zależy nam na umowie. Prywatna osoba bez problemu ją wystawi, natomiast handlarz będzie preferował sprzedaż bez umowy, ponieważ pozwoli to zaoszczędzić na podatkach.
Odwrotnie niż w Polsce Niemcy nie patrzą na datę produkcji auta, albo tylko w niewielkim stopniu. Ważna dla nich jest data pierwszej rejestracji!. Po numerze VIN można w większości pojazdów ustalić datę produkcji. Auta z Niemiec są dlatego często oferowane „sztucznie” z nowszym rocznikiem na podstawie daty pierwszej rejestracji. Co ważne auta z rejestracją z pierwszego kwartału będą wyraźnie tańsze od tych z reszty roku, ponieważ handlarze wiedzą, że w innych krajach jest inaczej i na przyklad Polacy będą potem pytać o konkretną datę produkcji. Jeśli macie wątpliwości to dzwońcie do mnie lub pytajcie Waszego dilera danej marki. 10 znak w VIN to generalnie rocznik pojazdu, ale nie zawsze !!! Lata 2000 do 2009 to były cyfry po prostu, 1,2,3, itp, Lata 2010 i w górę to litera, A dla 2010, B dla 2011, itp
lat na rynku
krajów działalności
sprowadzonych pojazdów
zadowolonych klientów