Regulamin reklamacji

REGULAMIN REKLAMACJI

Dokładamy wszelkich starań aby Państwa auto było zgodne z opisem, który otrzymaliście na wcześniejszych etapach procesu zakupowego. To jest podstawowym celem naszych działań w zaspokajaniu Państwa satysfakcji. Samochody, które oferujemy są z zasady używane i mają prawo się zepsuć lub zużyć w zależności od konkretnej sytuacji. Mając na uwadze, że każda sytuacja będzie pewnie i tak inna chcemy niemniej przedstawić poniżej najważniejsze, ogólne zasady świadczenia usług reklamacyjnych wynikających z rękojmi.

Podstawa prawna: art. 558 Par.1 Kodeksu Cywilnego Więcej dowiesz się bezpośrednio na stronie: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

W przypadku samochodów, które oferujemy prosimy uwzględnić zatem co następuje

 

WYŁĄCZENIA

Wady, które Państwo zgłaszacie nie mogą dotyczyć:

  • części eksploatacyjnych (klocki hamulcowe, żarówki, akumulator, opony, wycieraczki szyb, okładziny sprzęgłowe, inne podlegające zużyciu w trakcie używaniu pojazdu części)
  • części pojazdu, które nie są eksploatacyjne ale mają określony okres (resurs) użyteczności. (turbina, alternator, skrzynia biegów, inne) Tutaj w zależności od przebiegu i/lub rocznika pojazdu będziemy informować Cię indywidualnie o stanie tej części w chwili zakupu oraz o ograniczeniach w Państwa prawach z tytułu rękojmi. Nie możemy brać na siebie ryzyka rękojmi w przypadku pojazdów, które mają wiele wyeksploatowanych części z uwagi na wysoki przebieg czy wiek pojazdu, z drugiej strony to Państwa decyzja zawsze jest na końcu. My opisujemy i dostarczamy samochody.
  • dopiero w sytuacjach, które będą świadczyły o braku Państwa wiedzy lub właściwej oceny sytuacji, już na etapie selekcji odrzucimy wskazywane przez Państwa oferty pojazdów do zakupu. Z naszej strony zaoferujemy usługę logistyczną importu pojazdu, to znaczy Państwo będziecie bezpośrednio Kupującym dany pojazd a my pomożemy w jego imporcie. Wtedy ocenimy też Państwa ryzyko w takim pojeździe i poinformujemy o tym przed zakupem lub w chwili zakupu, najczęściej pisemnie!
  • dodatkowo w chwili zakupu pojazdu Doradca poinformował Państwa na pewno o sumie ewentualnych kosztów lub o czynnościach do wykonania w pojeździe aby dane auto użytkować bezproblemowo. Możecie zostać tutaj informowani w szczególności o konieczności wymiany opon, klocków hamulcowych, wymianie oleju, regeneracji części. Te czynności obsługowe powinny być pokrywane w pierwszej kolejności z tego budżetu, o którym mowa w tym akapicie, w szczególności w zakresie części eksploatacyjnych.

W trakcie zakupu, podczas negocjacji ceny, nasi Klienci otrzymują od sprzedawców rabaty i upusty, które przenosimy dla Państwa korzyści na was właśnie. PAMIĘTAJCIE, że nie możecie też reklamować rzeczy i części, których stanu byliście świadomi w trakcie zakupu, że są uszkodzone, zużyte lub naprawiane, jeśli jeszcze być może dodatkowo dostaliście upust cenowy na daną konkretną wadę pojazdu, lub na pojazd w całości. Wady ujawnione podczas zakupu i podane do wiadomości Państwa nie mogą stać się ukrytymi ponownie.

Nie mogą być przedmiotem Państwa roszczeń wobec nas!

  • powtórnie lakierowane lub naprawiane blacharsko części pojazdu
  • niedziałające elementy wyposażenia elektrycznego w pojeździe
  • brakujące płyty nawigacyjne, baterie pilotów, brak kluczyka dodatkowego, brak dywaników, niski stan paliwa w zbiorniku (Uwaga! Płyny eksploatacyjne są przez nas sprawdzone i uzupełniane przed wydaniem pojazdu – w celu bezpiecznej podróży do domu zakupionym pojazdem)
  • inne podobne,
  • o których zostaliście rzetelnie poinformowani, LUB na które otrzymaliście rabat/ upust

 

PAŃSTWA PRAWA:

W każdej innej sytuacji w szczególności kiedy to JCK Sp. z o.o lub jeden z podmiotów grupy JCK – na przykład nasza czeska lub niemiecka działalność wystawiają dokument sprzedaży pojazdu KORZYSTACIE PAŃSTWO Z PEŁNI PRAW Z RĘKOJMI

  • w wielu przypadkach rozpatrzymy Państwa oczekiwania reklamacyjne pozytywnie niezależnie od podstawowych praw z Kodeksu Cywilnego. ZALEŻY NAM na budowaniu przyjacielskich więzi z Klientami i starami się tak właśnie traktować każdą sprawę! NIE OZNACZA to pełnej i nieograniczonej gwarancji w każdej sytuacji oraz, że otrzymacie Państwo pełen koszt każdej reklamacji. Tak jak powyżej w punkcie 1)! Wybrane elementy stanowią części eksploatacyjne i będą się zużywać. Te koszty eksploatacji pojazdu będziecie Państwo pokrywali samodzielnie! Niemniej zgłaszajcie się do nas jeśli zauważyliście, coś niepokojącego w aucie, co ujawniło się w trakcie użytkowania a o czym nie powiedzieliśmy (niezależnie od przyczyny). Państwa bezpieczeństwo i komfort są dla nas priorytetem tak samo jak ogólne zadowolenie z naszych usług.

 

PROCEDURA ZGŁASZANIA REKLAMACJI

  • Zgodnie z Ustawą powołaną powyżej JCK Spółka ma obowiązek rozpatrzyć każdą taką sytuację ale ma również prawo jako Sprzedawca wybrać / wskazać miejsce usunięcia wady, którą Państwo reklamujecie. To my wskazujemy warsztat, który dokona napraw ewentualnych. Pamiętajcie o tym!
  • Koniecznie przed zleceniem wykonania naprawy zgłoście do nas pisemnie swoje uwagi i roszczenia, wystarczy mailem na adres: jck@autadlaprzyjaciol.pl abyśmy mogli zareagować i usunąć wadę. JEŚLI TEGO NIE ZROBICIE i podejmiecie samodzielne próby usunięcia wady to jest to Państwa decyzja j wybór ale tym samym pozbawiacie się Państwo swoich praw z rękojmi. Nie możemy odpowiadać kosztowo za wyceny wybranego przez Państwa warsztatu czy sposobu usunięcia wady.
  • Rozpatrzenie Państwa zgłoszenia jest zawsze dwuetapowe. Najpierw rozpatruje to osoba, która jest odpowiedzialna za część operacyjną naszej firmy. Jeśli nie jesteście zadowoleni to możecie odwołać się do Zarządu Spółki. W każdej sytuacji pozostaje też droga sporu sądowego lub zapis na sąd polubowny. Sądem Cywilnym właściwym dla Siedziby Spółki jest Sąd w Świdnicy